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Amour tenace

Weitere Titel: Hartnäckige Liebe (D, Ö)/ Love Unconquerable (UK, USA) - Regie: Max Linder - Szenario: Max Linder - Länge: 410m(/20 Min.) - s/w - Interpreten: Max Linder {Max}; Louis Gauthier? {M. Rocdefer} - Produktion: Pathé Frères - Katalog-Nr.: 5327/Aug.12 - UA: 2. August 1912 (Österreich, Auff. in „Bioskop-Theater Annenhof“/Graz am 10.8.1912) — Weitere Auff.: 31.8.12 (Berlin/ Kammer-Licht-Spiele); 4.10.12 (Paris/ Omnia Pathé)

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Last not least sei Freund Max erwähnt, der seine Hartnäckige Liebe zu einem hübschen Millionärstöchterlein allen Schikanen des widerborstigen Vaters zum Trotz zum Siege führt. Welch zwerchfellerschütternde Wirkungen der "König des Lachens" mit seinem eleganten Humor aus diesem langwierigen Kampfe herauszuholen versteht, das muss man selbst sehen - beschreiben lässt es sich nicht! (Der Kinematograph, 14.8.1912)

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In another sketch written by himself, Max Linder provides us with twenty minutes of hearty laughter. In a way, it is a sequel to the successful Unskilful Skater, and, like the latter, is produced by the C. G. P. C. [=Compagnie Générale Pathé Cinématographique] As a struggling artist, Max is not allowed to pay attentions to a girl by her father. Max decides to win by persistency, and it is a case where persistency meets obstinacy to come off victorious. The artist is required to follow the father and daughter through the Alps. He finally gets the old man's promise to give his consent to the marriage in payment for his rescue. (The New York Dramatic Mirror, Jan. 15, 1913)

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Il s’agit cette fois pour Max d’obtenir la main d’une riche héritière que lui refuse son père, l’inexorable Rocdefer. Pour se débarrasser de ce prétendant opiniâtre, M. Rocdefer décide de partir en voyage et c’est sur les lacs glacés du Fayet que les hostilités se poursuivent, envenimées par les complications de débuts de patinage mouvementés. Rocdefer prend le parti de quitter le Fayet; il loue un train entier et part pour une destination inconnue, croyant avoir ainsi déjoué les plans de son adversaire. Mais quelle n’est pas sa stupeur en voyant, à l’arrivée, Max descendre paisiblement du bourricot qu’il avait attaché à l’arrière du train. Une autre fuite en traîneau ne lui réussit pas mieux. Max a beau le tirer d’un gouffre de neige où il était englouti, Rocdefer reste inébranlable. Sa fille, By, décide de le prendre par la ruse. Sur ses conseils, Max publie ses fiançailles avec une richissime Américaine et By feint de se suicider. Devant son désespoir, Rocdefer capitule et c’est lui qui ira supplier Max de l’accepter pour beau-père ce que fait Max, après s’être fait beaucoup prier. (Henri Bousquet, Catalogue Pathé des années 1896 à 1914, Bures-sur-Yvette, Editions Henri Bousquet, 1994-2004)

 

 

 

Eine Kopie des Films wird verwahrt in: Archives du Film du CNC (Bois d'Arcy) Der Film war Teil der Serie "Max Follies" (TV 1991) (10:00) Der Film wurde veröffentlicht auf Blu-ray/DVD "Le cinéma de Max Linder" (1912, 18:23) Ein Ausschnitt des Films ist enthalten in: Le Temps de Max (TV-Dokumentation, 2000)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weitere Filmbeschreibungen/Kritiken:

 

Max ist in die reizende Marga, die Tochter Mister Rockers, verliebt, aber leider will Mister Rocker in eine Heirat mit dem Künstler nicht einwilligen und verbietet ihm jeden weiteren Besuch seiner Tochter, was aber Max nicht im geringsten entmutigt. Um sich von Max zu befreien, beschliesst Mister Rocker, eine Reise in die Alpen zu unternehmen, und Max, von Marga benachrichtigt, fährt mit demselben Zuge mit, zum grössten Verdrusse Mister Rockers. Mister Rocker glaubt aber dem zudringlichen Max dennoch entweichen zu können und mietet deshalb den ganzen Zug. Max geniert auch das nicht und da er sich aber einen ganzen Zug nicht mieten kann, bindet Max einen Esel an den Zug, auf dem er dann reitend die Reise mitmacht. Mister Rocker ist ganz verzweifelt, als er dann bei der Endstation Max wiedersieht und unternimmt einen Ausflug ins Gebirge. Max natürlich auf Skiern hinter ihm. Sogar als Max Mister Rocker, der abgestürzt war, hilft, will dieser dennoch in eine Heirat nicht einwilligen. Deshalb beschliesst Max eine neue List, die er mit Hilfe Margas ausführt. Er lässt in einer Zeitung eine Notiz erscheinen, dass seine Heirat mit Miss Rocker bevorstehe und dass er sich das Herz der jungen Amerikanerin bei einer Rettung Mister Rockers erworben habe. Marga ist dadurch scheinbar kompromittiert und drohte sich zu erschiessen, wenn ihr Vater jetzt nicht in eine Heirat einwillige. Sie schreibt gleichzeitig an Max, bei dieser Taktik weiter zu bleiben, da er so die grössten Chancen habe, sie zur Frau zu bekommen. Und als dann Mister Rockers schliesslich schon infolge dieser Zeitungsnotiz in diese Heirat einwilligt, weigert sich Max scheinbar, so dass er mit dem Revolver von Mister Rocker gezwungen wird, sich mit seiner Tochter zu verloben. Max und Marga lachen sich jetzt über die gelungene List ins Fäustchen, selbstverständlich hinter Papas Rücken, weil der diese List Max sicher immer nachgetragen hätte. Diesen Film muss man gesehen haben, um von der unwiderstehlichen Komik und der Vielseitigkeit Max' einen Begriff zu bekommen und bei dieser wirklich gelungenen Posse kommt der Zuschauer 20 Minuten wirklich nicht aus dem Lachen. Wer also nicht lachen kann, der sehe sich diesen Film nicht an, er könnte sich sonst wirklich "krank" lachen. (Oesterreichischer Komet, 3.8.1912)

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The story is of Max's pertinacity in following everywhere the girl with whom he happens to be in love, much to the disgust of her father. The elder man takes the girl off to the Swiss mountains. Max follows in the same train, so the father engages a special. Max follows on a donkey, hitched to the rear of the train. At the destination of father and daughter, he finds that they engage a carriage to convey them and their luggage to the hotel. He follows in a sleigh fastened to the back. The following week he appears constantly on the ice in a delightful rig-out, and falls foul of a pugnacious instructor engaged for the benefit of the girl. Then the father adopts the plan of taking his daughter for trips into the mountains. Max still follows, and is able to rescue his enemy from a ravine into which he has fallen. Failing, then, to extract a consent to his suit, he pushes him back again, and refuses to assist him until he has given the required promise. Even then the old gentleman breaks his word, and Max has to make a blatant announcement of his coming marriage in the newspaper, and then to feign unwillingness, before the capricious parent realises how desirable he will be as a son-in-law. (The Bioscope, Aug. 15th 1912)

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Max falls in love with a certain young lady, but her father will have none of him. To escape the persistent suitor papa goes to the Swiss mountains. Max catches the same train, and when a special is chartered, he rides behind it on a donkey. Many are the adventures of our hero on the ice-fields, but eventually he rescues papa from a ravine into which he has fallen. Even then consent is not given, so Max pushes him back again, until it is. Now the old gentleman tries to break his word, so Max pretends he does not want to marry the girl, and the capricious parent realises how desirable he will be as a son-in-law. (Kinematograph Monthly Film Record, August 1912)

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In another sketch written by himself, Max Linder is with us again and sure to provide his many friends with an opportunity to enjoy twenty minutes of good, hearty laughter. The film, entitled "Love Unconquerable," is in a way a sequel to the very successful "Unskilful Skater," and like the latter is produced by C. G. P. C. It will be released January 7th. Max, a struggling artist with a joyous disposition, wins the love of Aimee La Farge. However, he has yet to win the consent of Aimee's father, a retired banker, and this proves to be a difficult job. The old gentleman flatly refuses to consider Max's application for membership in his family and Max decides to win by persistency. Wherever Aimee and her father are, there also is Max much to La Farge's unconcealed annoyance. The old man has a bright idea to rid himself of Max. He hurriedly informs his daughter that they are to start immediately for the Alps. On the ice at the mountain resort La Farge is awkwardly skating with his daughter when he collides with - Max. Both men get to their feet and flounder around with their arms about each other. It is in this scene that Max shows the cleverness that has made him deservedly popular. The following morning, bright and early, the banker takes his daughter with him on a mountain climbing expedition. At a high point he slips and falls. Aimee screams for help and her call is answered by - Max. Max proves that he is a business man as well as a hero when he extracts the old man's promise to give his consent to the marriage in payment for his rescue. Comedy is the life of any program and good comedy is rare, therefore you should book this film on January 7th. (Moving Picture World, Jan. 4, 1913)

 

Max Linder again to the fore as a lover who undertakes to convince Papa that Max is the son-in-law he is going to have. Of course, the girl has decided that no one will do but Max, and with these two agreeable, there is nothing for father to do but comply, although he makes many brave and amusing attempts to avoid losing his daughter to the fickle Max. (Moving Picture World, Jan. 4, 1913; Moving Picture News, Jan. 4, 1913)

 

A picture in which Max Linder gives another of his delightfully exaggerated situations. As an ardent lover of a rich girl whose father doesn't want her to marry an artist, he follows even to the Alps, hiding in plain sight from distracted father and flirting with the girl. Some fine views of the Swiss hillsides in winter are included. It made the house shout right out with laughter. We couldn't help laughing, too. (Moving Picture World, Jan. 18, 1913)